Monday, February 25, 2013

UMRAH


Setiap muslim yg pernah menjejakkan kaki ke masjidil haram dan masjid nabawi pasti akan merindui dan bercita2 untuk datang kembali ke sana. Syukur Alhamdulillah, perjalanan umrah kami berjalan dengan lancar dan baik sekali. Ibadah kali ini semakin menyeronokkan terutamanya buat anak2 yg telah berpengalaman sebelum ini, menjadikan mereka lebih menghayati perjalanan umrah dan ziarah kali ini. 

Bercuti untuk beribadah di dua tanah haram bersama ahli keluarga sangat2 mengujakan. Tidak perlu ribut dengan urusan dunia, jiwa raga ditumpukan sepenuhnya untuk ibadah semata2..berkejaran ke masjid pada setiap waktu solat, menyibukkan diri dengan solat2 sunat dan bacaan2 al-quran di setiap waktu terluang, menikmati keindahan baitullah yg sentiasa penuh dengan jemaah bertawaf, mengejar peluang untuk berada di hijir ismail dan rawdah, bersungguh2 memohon keampunan dari Allah swt, serta mengumpul pahala sebanyak mungkin..sangat2 mendamaikan jiwa. Semoga Allah swt akan murahkan rezeki kami dan memudahkan urusan untuk kami kembali lagi ke sana..amiin.

Begitulah janji Allah, yg sentiasa menjaga ke dua2 tanah haram itu, yg memakbulkan permintaan nabi Ibrahim as dan Muhammad saw, agar memelihara ketenteraman bagi setiap pengunjung yg datang. Moga kita sentiasa dalam rahmatnya..



No comments:

Post a Comment